In de relatief jonge PSD2-markt gelden over het algemeen dezelfde eisen qua regelgeving als voor de traditionele financiële bedrijven. Daarbij gaat het in hoofdzaak om 3 thema’s: zorgvuldig omgaan met de gevoelige informatie, het financiële systeem beschermen tegen kwaadwillende invloeden die toegang willen en tenslotte het voorkomen van zwartgeld en andere niet legale geldstromen.
De Bossche software-ontwikkelaar EnableNow ontvangt een vervolginvestering van € 650.000 van de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), De Bossche Investeringsmaatschappij (BIM) , EMM Holding en Fleujel Investments. Met deze kapitaalinjectie wil EnableNow het platform door ontwikkelen en commercieel opschalen. Het bedrijf focust hierbij op verbreding van haar portfolio en Europese expansie.
Open banking maakt het mogelijk om je bankgegevens eenvoudig te delen met derde partijen. De technologie bestaat al een paar jaar en wordt steeds vaker ingezet door met name kredietverstrekkers, factoring- en leasemaatschappijen. Hoe zit het eigenlijk met het gebruik? Zijn mensen wel bereid om hun bankgegevens zomaar te delen? In dit artikel zoomen we in op de conversiepercentages in open banking.
EnableNow en TidalControl: De sleutel tot compliance
In de wereld van Open Banking is het cruciaal om de juiste tools te gebruiken om security en compliance processen te professionaliseren. EnableNow, jouw kennispartner in Open Banking, gaat TidalControl inzetten om hun security- en compliance-processen naar een hoger niveau te tillen.
De FinTech-sector is het afgelopen decennium explosief gegroeid. Er wordt in rap tempo geïnnoveerd in de financiële branche en die innovatie komt steeds vaker uit de koker van FinTech-startups. EY, een toonaangevende wereldwijde organisatie op het gebied van assurance, advisory, tax en transactions, publiceerde onlangs in opdracht van het Ministerie van Financiën een interessant rapport over de stand van zaken in de Nederlandse FinTech-industrie voor het jaar 2023. In dit artikel werpen we een blik op enkele hoogtepunten en inzichten uit dit rapport.
In de wereld van digitalisering en data-driven marketing zijn bedrijven voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om inzicht te krijgen in het gedrag van hun klanten om gepersonaliseerde services aan te kunnen bieden. Met de komst van PSD2 en open banking opent zich een ongekende mogelijkheid voor bedrijven om transactiegegevens te verzamelen en te analyseren en in te zetten voor marketing doeleinden. In dit artikel kijken we hoe PSD2 kan dienen als een krachtige marketing tool door inzicht te bieden in het koopgedrag van klanten en het creëren van effectieve klantprofielen.
Heb je vragen over open banking, PSD2 of interesse in onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!
073 - 2340069Neem contact op